loading...
زندگی چهره ها| Faces of Life
shayan بازدید : 46 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)

farzad.hassani_ariapix.net_16.jpg

21 شهریور 1356 در محله خانی اباد تهران " در بیمارستان عیوض زاده متولد شد . از همان دوران کودکی عاشق تلویزیون و برنامه های آن بخصوص سریال سربداران بود . بچه اول خانواده است و در کل سه برادر هستند به نامهای فرزاد " فرهاد و فرشاد . اسم فرزاد را دختر خاله مادرش برای او انتخاب کرده " مادرش از سادات است و نامش شکوه السادات می باشد .

در دوران مدرسه اکثر معلم ها به او می گفتند تو می توانی بازیگر شوی . تاثیر گذارترین فیلمی که تا به حال دیده (( کازابلانکا )) است . عاشق انتقاد است . دوران کودکی اصلا بچه شیطانی نبود و همیشه شاگرد اول بود . نمره 14 کمترین نمره ای بود که از درس ریاضی گرفت . او از ریاضی خوشش نمی امد " اما در دانشگاه ریاضی خواند و مهندس شد " ان هم مهندس مکانیک . دوره بازیگری را در مدرسه امین تارخ گذرانده و نزد استاد سمندریان هم شاگردی کرده است . اولین سریالی که بازی کرد (( عید ان سالها )) نام داشت . از فوتبال متنفر است . جسارت و حاضر جوابی خاصی دارد . هنوز مجرد است . زیاد اهل حساب و کتاب نیست و ولخرجی اش را همه می دانند . از دروغ خوشش نمی اید . ترانه سرای قابلی است . از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی فارغ التحصیل شده .

فعالیت رسمی اش در تلویزیون از سال 75 با اجرا در شبکه جام جم شروع کرد . یک دوره گوینده رادیو بود و معتقد است اجرای رادیو سخت تر از اجرای تلویزیون است .

آخرین حضورش در تئاتر بازی در نمایش (( یلدا )) به کارگردانی حسین پارسایی بود که با افسر اسدی همبازی بود . او احترام به دیگران و حتی کوچکتر از خود را هیچ گاه از یاد نمی برد . از خدا حسابی می ترسد . زیاد از رانندگی خوشش نمی اید . زیاد مطالعه می کند . خیلی ادم عاطفی است و اصولا قاضی خوبی هم ? هست . به قول خودش از شنوندگان ارجمند موسیقی است . همیشه به دنبال اجراهایی است که در ان ازادی عمل داشته باشد و ان را طبق خواسته و روش خود پیش ببرد . به موقع جدی است ولی اکثر مواقع شوخ طبع است و به قول معروف در شوخی حتی به خودش هم رحم نمی کند . زیاد اهل مسافرت نیست و سفرکردن را دوست ندارد . عاشق ایران است . ترانه (( ادم فروش )) شادمهر عقیلی را او سروده است . به ورزشهای شنا " یوگا و ژیمناستیک علاقه دارد . از رنگ ابی

خوشش می اید . نمازخوان و مقید است و اصولا ادم بدقولی نیست . عاشق رمان الیور تویست است .

ترانه تیتراژ مجموعه " کمکم کن " و " کوله پشتی " را او سروده بود " همچنین تیتراژ سریال " روز رفتن " را .

موسیقی بدون کلام را دوست ندارد . موسیقی خارجی هم گوش نمی دهد . در زندگی خود را مدیون پدر و مادر و معلم های دوره دبیرستانش می داند . ربطه اش با دوستانش بسیار صمیمی است " اما اصلا اهل رفیق بازی نیست . می گوید در بسیاری از مسائل و برنامه ها اگر کمک مادرم نباشد کارم پیش نمی رود . مادرم در ارتباط با کارهایم یک منتقد بی رحم است . می گوید اکثر خاطرات دوران کودکی من کنار حوض است . همیشه یا دور حوض خانه خودمان بودم یا مادربزرگم و برای همین است که حرفهایم کمی ابکی است ! معلم فن بیان او مرحوم مهدی فتحی بود .


در یک خانواده کاملا مذهبی بزرگ شده و مادرش همیشه با وضو به او شیر داده است . چهره اش خیلی شبیه مجری دیگر تلویزیون رضا رشید پور است . امین زندگانی او را برای حضور در رادیو معرفی کرد . این جمله معروفش را مدتها در پایان برنامه ها می گفت : (( با عشق زمان فراموش می شود و با زمان عشق )) موافق و مخالفت زیاد دارد . از پوشیدن لباسهای رنگ روشن خصوصا سفید خوشش می اید .


برای شهدا احترام فوق العاده ای قائل است . زود عصبانی می شود . اطلاعات عمومی خوبی دارد . به شوخی می گوید برای انکه زیر ابم را نزنند زیر ابی می روم . موفق ترین گوینده رادیو را مرحوم منوچهر نوذری می داند . اشکش دم مشکش است و به راحتی سرازیر می شود . هیچ وقت نصایح مادر را از یاد نمی برد . صداقت جزیی از وجودش است . عینکش طبی است و نمره هر دو چشمش بالای دو است .


بشدت به مادرش وابسته است . سعی می کند هیچ گاه نمازش قضا نشود مخصوصا نماز صبح . نام پدرش مرتضی است . عاشق بداهه گویی است . معتقد است همیشه باید از ادمهای کاردان و دلسوز استفاده کرد . برای بازی در یک کار به هر کارگردانی راحت اعتماد نمی کند . به بازی بازیگرانی چون عزت ا... انتظامی " رضا کیانیان " پرویز پرستویی " خسرو شکیبایی و ... علاقه دارد . هر وقت دلش بخواهد می تواند شعر بگوید .


به کارهای ابراهیم حاتمی کیا " مسعود کیمیایی " داریوش مهر جویی " اصغر هاشمی و علی ژکان علاقه دارد و دوست دارد با انها کار کند . هیچ وقت در دوران کودکی و نوجوانی دوست نداشت بازیگر خاصی را از نزدیک ببیند . وارد مسائل حاشیه نمی شود و از کارهای خاله زنکی خوشش نمی اید . اصلا خودش را نمی گیرد و دوست دارد با مردم باشد و در کنار انها " به همین دلیل مدام از وسائل نقلیه عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس استفاده می کند . او می گوید : وقتی ادم با خودش صادق نباشد " برای دیگران هم ادا در می اورد .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما فرزاد حسنی کجاست ؟

احمدرضا رادان در نامه خود كه آورده است: «درست از همان روزي كه در گفت‌وگو با ارباب جرايد و اصحاب قلم و رسانه از اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي شهروندان سخن به ميان آوردم از اين واقعيت آگاه بودم كه قدم به قلمرويي نهاده‌ام و از پديده‌اي سخن گفته‌ام كه از يك سو متوليان بسياري دارد و از سوي ديگر نقادي‌هاي بسياري را برخواهد انگيخت. ليكن با در اختيار داشتن داده‌هاي متقني كه در مطالعات و بررسي‌هاي ژرفانگر و پهنانگر بيش از كليد زدن طرح به دست آورده بودم به اين باور يقيني رسيده بودم كه اقدام ناجا به استقبال مثال زدني و بي ‌بديل شهروندان فرهيخته تهراني و ساير آحاد ملت شريف و محترم ايران رو به رو خواهد شد. چند صباحي پس از اجراي طرح چنين يقيني مضاعف گشت. اندكي بعد نيز داده‌هاي جديد نمايان ساخت كه نشاط و ايمني شهروندان و خوش بيني و اعتماد آ‌نان به پليس و نهادهاي نظام در حال فزوني است.»
وي در ادامه نامه‌اش آورده است: «‌‌به تعبير روشن‌تر، يافته‌هاي يقين‌آور و عاري از خطا آشكار ساخت كه اجراي طرح امنيت اجتماعي بستري را فراهم ساخته است كه در آن شهروندان با ايمني و آرامش قادرند در جهت اهداف خويش و كشور فراببالند و فرآيند رشد و بالندگي را به فراخور رغبت، اشتياق، انگيزش و ظرفيت ذهني و رواني خويش استمرار بخشند و مقاصد خويش را فراچنگ زنند.»
وي مي‌افزايد: «بنده بر اين باورم كه صدا و سيما با اجراي برنامه‌هاي جذابي نظير معرفي مدل‌هاي پوشش، اجراي ميزگردهاي كارشناسانه و تهيه و توليد صدها ساعت برنامه جذاب و حرفه‌اي ديگر، تغييرات ملموس و محسوسي را در باور و كنش شهروندان محترم ايجاد نموده است و از آن گذشته به زعم من با تأمل اندك در برنامه‌هاي چند ماه اخير صدا و سيما به سهولت مي‌توان دريافت كه اين رسانه نقش پراهميتي در افزايش احساس امنيت شهروندان و تعالي شأن و منزلت نهادهاي نظام و به ويژه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ايفا نموده است. از همين روي شايسته نيست كه تماميت چنين رسانه اثرگذاري را به خاطر احساساتي بودن مجري جوان آن مورد چالش قرار دهيم اما نكته شعف‌انگيز و قابل تأمل متعاقب بخش اول برنامه كوله‌شتي واكنش آحاد مردم جامعه به ويژه نخبگان، كارشناسان و ارباب جرايد بود. پس از بخش برنامه شب‌ اول كوله‌پشتي، هزاران نفر با پيام‌هاي تلفني، پست الكترونيكي (ايميل) و جز آن، ضمن ابراز ناخرسندي از واكنش‌هاي نمايشگرانه مجري برنامه، خواهان استمرار قاطعانه‌تر طرح ارتقاي امنيت اجتماعي شهروندان شدند.»
اين نامه مي‌افزايد: افزون بر آن، در 2 روز پس از اجراي اين برنامه‌ها، ده‌ها مقاله در نشريات، روزنامه‌ها و سايت‌هاي مختلف انتشار يافت كه در اغلب آن‌ها بر ضرورت استمرار طرح تأكيد گرديد. علاوه بر آن، ده‌ها تن از نمايندگان محترم مجلس، قضات و وكلاي محترم و اساتيد فرهيخته حوزه و دانشگاه در تماس تلفني با بنده اينجانب و ناجا را به خاطر اجراي طرح امنيت اجتماعي مورد تحسين قرار دادند.»
رادان در نامه خود يادآور شده است: «بنابراين از همه صاحبان قلم و بيان و گفتار، عاجزانه درخواست مي‌كنم كه از استمرار سرزنش صدا و سيما بپرهيزند. چه ايمان راسخ دارم كه بسياري از كساني كه در اين رسانه ارزشمند خدمت مي‌كنند از هيچ تلاشي براي ‌افزايش مشروعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و افزايش شأن و كرامت شهروندان محترم فروگذار نمي‌كنند.»
اما این حکایت از کجا آغاز شد؟
پخش یک گفت وگوی زنده تلویزیونی میان فرزاد حسنی، مجری برنامه «کوله پشتی» از شبکه سوم سیما با احمد رضا رادان، رییس پلیس تهران، درباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی واکنش های گسترده ای را برانگیخت . این برنامه واکنش هر دو گروه طرفداران طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مخالفان این طرح را در پی داشت.
در آخرین واکنش ها، مدیراجتماعی شبکه سوم سیما، فضل الله شریعت پناهی در گفت وگو با رسانه های داخلی گفته است:« از سوی مسئولان صدا و سیمای به فرزاد حسنی تذکر داده شد و خودش هم فهمید که پا روی خط قرمزهایی گذاشته است.»
به گفته آقای شریعت پناهی، صدا و سیما«اعتراضاتی هم از سوی نیروی انتظامی داشته است.»
در این مصاحبه زنده تلویزیونی که شنبه شب از شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی پخش شد، فرزاد حسنی مجری برنامه، احمدرضا رادان فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ را به دلیل برخورد خشن نیروهای پلیس با شهروندان به شدت مورد انتقاد قرار داد.
در بخشی از این مصاحبه، مجری برنامه از رییس پلیس تهران پرسید که آیا فیلمی را ديده است که در آن نشان داده می شود ماموران نيروی انتظامی با کتک و لگد دختری را به داخل ماشین پلیس پرت می کنند؟
پاسخ احمدرضا رادان به این پرسش، منفی بود.
مجری برنامه پس از تکذیب رییس پلیس، با سخن گفتن از تجربه های خود و نزدیکانش در برخورد با نیروی انتظامی، از ادبیات تند ماموران پلیس در برخورد با شهروندان انتقاد کرد.
رییس پلیس تهران که به نظر می رسید در مقابل پرسش های مجری برنامه غافلگیر شده است ، سعی کرد با خوشرویی به تمام پرسش های مجری برنامه پاسخ دهد، اما گهگاه صحبت های احمدرضا رادان با سوال دیگر مجری برنامه قطع می شد.
این شیوه گفت و گوی تلویزیونی و طرح پرسش های چالش برانگیز در سیمای جمهوری اسلامی ایران کم سابقه است و پخش آن، اعتراض رسانه های نزديک به دولت را در پی داشته است.
منتقدان پخش این برنامه، اغلب به شیوه طرح سوال ها توسط مجری برنامه معترضند و می گویند فرزاد حسنی به رییس پلیس تهران فرصت پاسخ گویی نداده است.
فضل الله شریعتمداری، مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما در تایید نظر منتقدان گفت:« این خونسردی سردار رادان بود که مانع از به هم خوردن جو برنامه شد.»
به گفته برخی ناظران، به صورت عرفی مرسوم است که مدیران ارشد حکومت ایران در مصاحبه با رسانه ها بیشتر سخنگو باشند و علاوه بر در اختیار داشتن زمان، پرسش ها نیز به صورتی مطرح می شود که حامل کمترین انتقاد به عملکرد دستگاه زیر رهبری مقام مسئول است.
روزنامه کیهان با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته است که«چطور مسئولان این نهاد فرهنگ ساز ریش و قیچی یک برنامه پر مخاطب را دست یک مجری جوان داده و اجازه می دهند که او هرچه می خواهد بگوید؟»
اگرچه واکنش مدیر اجتماعی شبکه سوم سیما حاکی از آن است که به فرزاد حسنی تنها تذکر داده شده، اما برخی از ناظران از احتمال برخورد شدیدتر با وی سخن گفته اند. برخوردی نظیر آنچه که چند ماه پيش با یک گوینده رادیو جوان صورت گرفت.

به نقل از: cinama.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 472
  • بازدید کلی : 9,821