loading...
زندگی چهره ها| Faces of Life
shayan بازدید : 45 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

 

60139.jpg

نام اصلی: برزو

نام خانوادگی اصلی: ارجمند

سمت (در بخش های): بازیگران،خوانندگی

تاریخ تولد: 1354/1/7

محل تولد: مشهد

ملیت: ایران

......................................

مدرک تحصیلی: لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران


بیوگرافی

برزو ارجمند پسر انوشیروان ارجمند برادر بهار ارجمند و برادرزاده داریوش ارجمند است.

در تیم والیبال هنرمندان حضور داشته است.

همسرش در همان دانشکده ای که ارجمند درس خوانده، گریم و طراحی صحنه خوانده است.

در دانشکده با سیامک انصاری، حمید گودرزی، عارف لرستانی، کامبیز دیرباز، بهناز جعفری هم کلاسی بوده است.

با دیدن بازی فرامرز صدیقی در دندان مار(مسعود کیمیایی) به صورت جدی تصمیم به بازیگری گرفت.


مجموعه آثار برزو ارجمند :

- روز سوم (1385)

- پروانه‌ای در مه (1384)

- انتخاب (1383)

- جایی دیگر (1381)

- سفر سرخ (1379)

- بانی چاو (1373)

- زیر آسمان شهر

- فرار بزرگ

- مشق عشق

- پشت کنکوری ها

- صاحب دلان

- اگر عشق نبود

- ساعت شنی

- شب های برره


مساحبه:

» در کدام مدارس درس خوانده‌اید؟
ارجمند: دوره ابتدایی را با امیریل و امیرسام در دبستان شیخ‌الاسلامی تا کلاس سوم بودم و بعد به مدرسه شهرستانی و راهنمایی را در مدرسه شهید مفتح درس خواندم پس از آن به هنرستان سینا رفتم.


» بازیگری را از چه سالی آغاز کردید و از کجا؟
ارجمند: از وقتی که یادم نمی‌یاد یازده ماهه بودم که توسط پدرم روی صحنه تئاتر رفتم و در سن سه، چهار سالگی زمانی که پدرم رییس فرهنگ و هنر شهرستان فردوس شده بود در نمایشنامه‌ای از ایشان به نام پریا همراه با کودکان دیگر بازی کردم.


» به جز بازیگری شغل دیگری در سینما و تلویزیون دارید؟
ارجمند: خیر نه تنها در تلویزیون و سینما بلکه خارج از این محیط هم شغل دیگری ندارم فقط گاهی می‌نویسم.


» سایه پدر در زندگی هنری شما چه قدر تاثیر داشت؟
ارجمند: سایه پدر همیشه بالای سر من است چون پدر من هم استاد، هم مشاور و یک دوست خوب است و اگر او نبود یقینا من این طور با هنر آشنا نمی‌شدم.


» آیا شما اهل موسیقی هستید؟
ارجمند: تقریبا تمام خانواده ارجمند اهل موسیقی هستند من خودم اولین سازم ملودیکا بود و بعد هم تمبک و تار و در حال حاضر گیتار می‌نوازم.


» وقتی نقشی به شما پیشنهاد می‌شود با پدر مشورت می‌کنید؟
ارجمند: همه نقش‌ها را نه، چون بعضی از کارها را انسان به خاطر غم‌نان انجام می‌دهد ولی خوب بعضی از نقش‌ها را حسابی با او مشورت می‌کنم.


» تا به حال کاری بازی کرده‌اید که پشیمان شوید؟
ارجمند: خیر با این‌که کارهای ضعیف هم بازی کردم ولی چون آگاهانه خودم انتخاب کردم این کارها را بازی بکنم البته اوایل کار تو انتخاب می‌شوی پس من فقط در این انتخاب شدن‌ها سعی می‌کردم بضاعتم را نشان دهم و اخیرا جرات نه گفتن را پیدا کردم.


» چند فیلم و سریال در پرونده هنری خود دارید؟
ارجمند: در این دوازده سالی که کار حرفه‌ای انجام می‌دهم حدودا سی سریال و پنج فیلم سینمایی بازی کردم.


» بعد از ازدواج پرکارتر شدید؟
ارجمند: بله.


» آیا این دلیل می‌شود که کارهای ضعیف‌تر را به خاطر مسائل مالی بپذیری؟
ارجمند: اصولا تا چهار سال پیش نیتم فقط انجام دادن کار بود ولی الان با توجه به حساسیت همسرم و خودم سعی می‌کنم دقت بیشتری در انتخاب بکنم.


» همسرتان هم بازیگری خوانده؟
ارجمند: خیر او گریم و طراحی صحنه خوانده.


» رابطه‌ شما با خانواده ارجمند چه طور است؟
ارجمند: ما اصولا خانواده‌ای داریم که هیچ وقت به هم نه نمی‌گویند و پدر و مادر همیشه مشاوره می‌دهند و تصمیم را به عهده خودمان می‌گذارند حتی پدر موافق بازیگر شدن من نبود اما در تصمیم‌گیری کاملا راحتم گذاشت.


» رابطه شما با خواهرتان بهار چه طوره؟
ارجمند: من از دار دنیا فقط یک خواهر دارم و با او نیز رابطه بسیار خوبی دارم بهار بازیگر توانایی است البته در عرصه تئاتر او لیسانس فلسفه دارد و با معلومات بالا و آموخته‌هایش از پدر روی صحنه همیشه عالی بوده و در سن سیزده سالگی بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر شد.


» رابطه شما با عمویتان چه طور است؟
ارجمند: در سال 1372 که رسما سه ماه افتخار شاگردی ایشان را در مدرسه بازیگری کانون خورشید مشهد داشتم ضمن این‌که داشتن عمویی مثل داریوش ارجمند برای هر آدمی نعمت است و من نیز سعی کردم از این نعمت کاملا استفاده کنم.


» رابطه با پسرعموها؟
ارجمند: اگر مشغله کاری بگذارد خیلی خوبه چون می‌دانید که ما سه تا از کودکی کنار هم بزرگ شده‌ایم و همبازی بودیم و با هم به مدرسه رفتیم. هر جمعه در منزل پدربزرگ و مادربزرگ با هم بازی می‌کردیم.

» از آرزوهای کودکی بگویید؟
ارجمند: سه نفری با هم نقشه می‌کشیدیم یک ماشین بسازیم و این مسئله برایمان خیلی جدی بود البته قایق‌هایی می‌ساختیم و روی حوض خانه پدربزرگ امتحان می‌کردیم.


» خاطره خاصی از کودکی؟
ارجمند: من و امیرسام و امیر یل با هم فوتبال بازی می‌کردیم و امیریل به خاطر جثه بزرگش همیشه ما را استثمار می‌کرد.


» در حال حاضر چه کارهایی را آماده پخش و اکران دارید؟
ارجمند: فیلم سینمایی «پروانه‌ای در مه» و سریال «اگر عشق نبود» و «ساعت شنی» که هم اکنون در مرحله فیلمبرداری است، «صاحب‌دلان» هم که در حال پخش است.


» از صاحب‌دلان بگویید؟
ارجمند: من با آقای لطیفی از کار فرار بزرگ آشنا بودم حتی قرار بود در سریال وفا نقشی را بازی کنم که متاسفانه نشد و وقتی برای این کار دعوت شدم چند نقش به من پیشنهاد شد که به خاطر زندگی گذشته خودم و فضاهای مذهبی نقش رامین را انتخاب کردم.


» فکر می‌کنید در ایفای نقش چه‌قدر موفق بودی؟
ارجمند: اصلا فکر نمی‌کنم چون بالاخره باید مردم قضاوت کنند ولی بضاعت من در این زمان از فیلمبرداری همین قدر بوده ممکن است الان خیلی بهتر بتوانم بازی کنم.


» کار با بازیگران سریال چه طور بود؟
ارجمند: کار با بازیگران خوب یک نعمت است که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید مثلا من رسما احساس می‌کردم که کار با خانم ثریا قاسمی مادر واقعی من است و همچنین با آقای محجوب، باران کوثری و یا پوریا که تقابل بسیار خوبی را با هم ایجاد کرده بودیم او روی لایه بیرونی نقشش کار کرده بود و من روی لایه‌های درونی که این تضاد به نظر من در این سریال خوب جواب می‌داد.


» از حسین لطیفی بگویید؟
ارجمند: حسین لطیفی انسانی است که با دلش زندگی می‌کند و بسیار دلنشین است و یکی از بزرگ‌ترین محاسن ایشان این است که سرکار احساس می‌کنی کارگردانی وجود ندارد ولی به قوی‌ترین شکل ممکن مشغول راهبری توست بدون آنکه ذره‌ای از قدرت بازیگری‌ات کم کند او کارش را کاملا بلد است.


» به عنوان نسل دوم ارجمندها دوست دارید چگونه باشید؟
ارجمند: به هر حال فامیل من ارجمند است و اگر قرار باشد که در جا بزنم آن وقت نام‌هایی را که با خود یدک می‌کشم بی‌اعتبار کردم و قطعا در تلاشم تا اتفاق بزرگی برایم بیفتد که بتوانم با افتخار بگویم من نسل دوم ارجمندها هستم.


» کدام شهر ایران را دوست دارید؟
ارجمند: همه جای ایران را دوست دارم ولی فکر می‌کنم بیشتر شیراز.


» به عنوان کلام آخر؟
ارجمند: خیلی اتفاق خوبی بود صامدجان چون از سال 81 تاکنون به علت کم‌لطفی بعضی از دوستان در ویراستاری مصاحبه‌هایم تصمیم گرفتم کمتر مصاحبه کنم و یا بهتر بگویم هر جایی مصاحبه نکنم. آرزوی سعادت و شادکامی برای همه خوانندگان عزیزتان رادارم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 579
  • بازدید کلی : 9,928